Ryhmäliikunta

MONIPUOLINEN RYHMÄ­LIIKUNTA

Ryhmäliikuntaan otetaan kerrallaan maksimissaan 13 osallistujaa + ohjaaja. Näin takaamme riittävän tilan kaikille.

Katso täältä ajankohtainen tarjontamme ja varaa paikkasi tunnille!

Voit lähettää meille palautetta ja toiveita miten kehitämme ryhmäliikuntaa tulevaisuudessa. Lähetä meille toiveesi: niittykumpu@ole.fit

 

Tuntikuvaukset

LIHASKUNTOA

RVP

RVP on lihaskuntotunti, jolla keskitytään erityisesti reisiin (R), vatsaan (V) ja pakaroihin (P). Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä, kuten painoja tai step-lautaa. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

Body

Tunti on lihaskuntotunti, joka sisältää alkulämmittelyn ja monipuolisen lihaskunto- osuuden. Treenin aikana käytetään erilaisia välineitä. Tunti päättyy venyttelyihin. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin tottuneille treenaajille.

PowerBody

Tehokas tunti, jolla reippaat sykeosuudet ja lihaskunto-osuudet vuorottelevat. Välineinä voidaan käyttää esim. lisäpainoja ja step-lautaa. Tunnilla ei tehdä haasteellisia askelkuvioita. Sopii tehokkaan treenin haluavalle!

TehoTreeni

Tunnilla tehdään tehokkaita ja monipuolisia liikkeitä itseään haastaen aikaa vastaan. Osa liikkeistä on enenmmän lihaskuntoon keskittyviä, osassa nostetaan sykkeitä kunnolla. Liikkeitä tehdään sekä seisaaltaan, että lattiatasalla, kehopainolla ja lisäpainoilla. Sopii kaikenkuntoisille, sillä tällä tunnilla keskitytään tekemään se oma paras suoritus! Liikkeistä annetaan myös eri vaihtoehtoja, jotta jokaiselle löytyisi sopivan haastava versio. Lyhyt lämmittely ja lyhyet loppuvenyttelyt.

PUMP

Pump on lihaskuntoharjoittelutunti, jossa välineenä käytetään levytankoa -ja painoja sekä käsipainoja. Musiikin tahtiin tehtävä harjoittelu etenee lihasryhmä kerrallaan. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

Combat

Combat on vauhdikas koko vartalon ryhmäliikuntatunti, joka inspiroituu nyrkkeilystä ja karatesta. Tunti koostuu musiikin mukana tehtävistä nyrkkeily, potku ja lihaskunto-osioista. Tunti haastaa erityisesti aerobista kuntoa ja kehittää koordinaatiokykyä.

Tabata

Tabata on tehokas koko vartalon treeni jossa jokainen pääsee haastamaan itseään kelloa vastaan tehtävissä liikeharjoituksissa. Tunnin aikana tehdään erilaisia harjoitteita jotka haastavat räjähtävyyttä, nopeutta, kestävyyttä sekä vahvistavat lihaskuntoa. Tunnilla tarjotaan liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja, jolloin jokainen pääsee treenaamaan omalla tasollaan.

Lihaskunto

Lihaskuntotunti on koko kropalle tehtävä monipuolinen treeni, jossa on tarkoitus nostattaa sykettä, mutta melko maltillisesti. Liikkeitä tehdään pääosin piirissä tietty aika työskennellen ja sitten vaihtaen seuraavaan liikkeeseen! Liikkeitä tehdään sekä kehonpainolla että lisäpainoilla.

Barre

Barre on terveysliikuntamuoto, joka on saanut vaikutteita mm. baletista ja pilateksesta. Tunnilla vahvistetaan monipuolisesti kehoa ja aktivoidaan myös syviä lihaksia. Harjoitteita tehdään sekä barre-tangolla että keskilattialla. Tunnilla ei tehdä koreografiaa. Liikkeistä on tarjolla monta eri tasoa, joten tunti sopii sekä vasta-alkajille että konkariliikkujille.

 

 

KEHONHUOLTOA

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla tehdään nimensä mukaisesti huoltavaa harjoittelua, jolla edistetään kehon fyysistä ja psyykkistä palautumista. Tunnilla tehtävät liikkeet perustuvat dynaamisiin ja staattisiin venytyksiin, kehonhallintaan, sekä hyvään hengitystekniikkaan.

Pilates

Tunnilla harjoitetaan erityisesti vartalon syviä lihaksia ja kehitetään ryhtiä sekä kehonhallintaa. Harjoitus paitsi vahvistaa, myös huoltaa kehoa erilaisten venyttävien ja avaavien liikkeiden ansiosta. Harjoituksessa hyödynnetään myös pilatesharjoittelulle tyypillistä hengitystä. 

TerveSelkä

Tunti sisältää kevyitä harjoituksia, jotka auttavat parantamaan niska- hartiaseudun liikkuvuutta. Tunnilla huomioidaan myös ylä- ja keskivartaloa lihaskuntoharjoittein ja keskivartalon hallinnan liikkeet ovat huomioitu tunnin kulussa. Tunti palvelee niin aloittelijoita kuin tottuneita treenaajia huoltotuntina.

Evergreen senioreille

Evergreen tunnilla keskitytään lihaskuntoilemaan ja tehdään liikkuvuuteen ja tasapainoon vaikuttavia harjoitteita. Tunti on matalan kynnyksen kokonaisvaltaista kehonhuoltoa, joka sopii myös aloittelijoille.

TANSSILLISTA JA LIIKKUVAA

DanceMix

DanceMix-tunti on hauska ja hikinen kuntotanssitunti, jossa eri tanssilajit, kuten lattarit, dancehall, reggaeton, itämaiset tanssit, afro dance, dancehall, street dance, latino mix, salsa, twerk ja hip hop vuorottelevat. Tunnin sisältö vaihtelee ohjaajittain eikä tunnilla tehdä koreografiaa, vaan tavoite on löytää tanssin ilo sykettä nostaen! Tule nauttimaan musiikin ja tanssin ilosta!